Navigera dig fram här   Torsdagen den 18:e april 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15289  
  Antal nyheter: 5818  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 17717 st  
  Igår: 30784 st  
  Denna månad:
426293 st
 
  Föreg. månad:
632996 st
 
  Totalt: 85536515 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. micke666
2. sunnne
3. FrankJScott
4. TheOne
5. Swarte
6. Herbert
7. allimac32
8. Alpinemadness
9. Hajen54
10. abbe63
 
 
Här är du: I tidningen: 2021, nr 4 > Artikel: TEST VW TOUAREG V6
 

 
 

TEST VW TOUAREG V6

Den nya Touaregen som sett dagens ljus är något utöver det vanliga. Oftast då olika märken har samma ägare brukar man prioritera ett av dem att bli premiummärket. Det har inte hänt hos Volkswagen som taget ett rejält kliv in i finrummet med den nya Touaregen.

Redan då man står utanför och tittar på bilen ser man att den har nya former och design. Enbart de små nedsänkningarna i huven fram, samt de bredare avgasrören bak, gör att man tittar en extra gång på bilen. Då man öppnar bildörren slås man direkt av de fräscha läderdetaljerna med synliga, sydda sömmar. Det andra som blicken faller på är den stora touchdisplay som sitter i mittkonsolen lätt vinklad mot föraren. Det känns precis som om att man sitter i en cockpit på ett flygplan. I både A8 och SQ7 är man van vid att displayen lyfts upp ur panelen, men att ha den där hela tiden tilltalar och ger en fräsch och exklusiv design inramad av fräscht läder. Via displayen styrs det mesta och man får där ta del av all information om bilens alla inställningar. Framför ratten sitter som vanligt varvtalsmätaren, samt hastighetsmätaren, tillsammans med andra mindre informations- och varningslampor/indikatorer. Även denna display är heldigital och man kan även lägga upp och visa kartan för navigering mellan mätarna. Med en knapptryckning kan man även få hela kartan att breda ut sig i full storlek i displayen så man har full koll på hur man skall köra. En annan finess är den HUD-display som projicerar hastighetsgräns, din egen hastighet, samt några andra små informationsdetaljer direkt på framrutan framför föraren. Det blir enkelt att hålla kolla på all information då det viktigaste presenteras på framrutan, sedan får man mer information och indikationer via displayen framför ratten för att slutligen ha den mer generella informationen och inställningarna i den stora displayen i mittkonsolen. I mittkonsolen har man städat lite med olika reglage och där hittar man numera växelväljaren, inställningen för bilens egenskaper typ sportläge, samt även hur luftfjädringen skall ställas in. Alla övriga detaljer är flyttade så de regleras via displayens menyer.

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se